יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

טיפים למעבר למיטה גדולה יותר לילד


החודש החלטנו שזה הזמן הנכון להעביר את הקטנה ממיטת מעבר למיטת יחיד הזמנתי מיטה מקסימה בחברת גלי עיצובים הגיע תוך 21 יום כולל חגים שזה ממש מהר. הקטנה מאוד מאוד התרגשה מקבלת המיטה החדשה אין ספק שחלק גדול מההתרגשות הן המצעים המדהימים שגורמים חשק להתכרבל ולא לצאת המיטה בבוקר כל בוקר!

המצעים הם של חברת לורה סוויסרה  הידועה כמובילה בתחום טקסטיל חדרי ילדים ופעוטות.
המצעים עשויים 100% פוליאסטר וכוללים סדין, ציפה וציפית. יש בסדרה את מיני מאוס , מכוניות,נסיכות,מיקי
מחיר:
129 ש"ח.
 
מידות:
סדין למיטה :  90/200 ס"מ
ציפה:  150/200 ס"מ
ציפית לכרית:  50/70 ס"מ
בנוסף, ניתן להשיג בלורה סוויסרה כלי מיטה למיטות וחצי, למיטת תינוק, למיטות מעבר ועוד.

את מוצרי החברה ניתן להשיג בחנויות המתמחות במוצרי תינוקות ברחבי הארץ.
 
טיפים למעבר למיטה גדולה יותר
הורים רבים מתלבטים בנוגע לאופן בו יעברו ילדיהם ממיטות תינוקות אל מיטות מעבר, מיטות ילדים או מיטות נוער. מאחר שמדובר באחד השלבים המשפיעים בחייו של הפעוט, וכתקופת מעבר מעצבת, חשוב לשים לב למספר נקודות חשובות:
מתי להעביר? 
בתקופה שבין גיל שנה וחצי ושנתיים וחצי, כאשר הפעוט מפתח את היכולת לטפס מעל מעקה הבטיחות ולצאת ממיטת התינוק. מיטות מעבר נוצרו במיוחד בשביל פעוטות, שכן המיטה היא קטנת ממדים (מזרן מיטת המעבר בגודל של מזרן מיטת התינוקות) ונמוכה, ובעלת מעקה בטיחות שמונע נפילה של הילד אך עדיין מאפשר לו עלייה וירידה עצמאית מהמיטה. במיטות הילדים והנוער מומלץ מאוד לשים מעקה בטיחות נמוך יותר שתפקידו להגן על הפעוט מנפילות במהלך הלילה, ולא מעקה בטיחות שמטרתו למנוע ממנו לרדת מהמיטה.
שימו לב שילד לא יכול להכניס יד/רגל ברווח שבין המעקה למיטה, שהמעקה לא גבוה מדי או ארוך מדי, על מנת שילדכם יוכל לרדת בבטחה.

חיתולים וגמילה: מומלץ להעביר את התינוק למיטת ילדים ונוער כאשר הוא נגמל מחיתולים, על מנת שיצליח לקום באופן עצמאי במהלך הלילה לשירותים.

תינוק חדש: במקרים רבים, מעבירים ההורים את התינוק למיטת ילדים ונוער כאשר נולד למשפחה תינוק חדש.
לא מומלץ ליצור קשר בין הופעתו של תינוק חדש במשפחה לבין העברת הילד למיטת מעבר או מיטת ילדים. יש להיות קשובים להתפתחות של הפעוט ולוודא שהוא מוכן למעבר שכזה.
כמו כן, לעיתים חילוף שכזה יוצר אצל הילד את התחושה שמישהו "תפס את מקומו". אם ברצונכם לבצע החלפה שכזו, העבירו את הפעוט המתבגר למיטת ילדים כשלושה חודשים לפני הלידה, פרקו את מיטת התינוק והרכיבו אותה מחדש לאחר הלידה.

שיתוף הילד: חשוב לבצע את תהליך רכישת מיטת הילדים יחד עם הילד. השתתפותו בחוויית הקניה, בבחירת הצבע, הסגנון והעיצוב תקל עליו פלאים את המעבר ממיטת התינוק.

גודל מתאים: חשוב לבחור מיטה לא גדולה מדי למימדיו של התינוק על מנת שלא יירתע. המיטה צריכה להיות יחסית נמוכה וקטנה (90x180), שתתאים לממדיו מגיל שנתיים עד שיעבור למיטת נוער. כיום קיימות מיטות שניתן להאריך ולהתאימן לשלבי ההתפתחות של הילד.

כריות: המעבר למיטת הילדים הוא בדיוק השלב בו צריך להרגיל את הילד לישון עם כרית. בשלב זה מומלץ להתאים לילד כרית שטוחה ורכה.

נפילות: מבחינת בטיחותית, לא מומלץ לשכן בקומה העליונה של מיטת קומתיים ילד מתחת לגיל 4. אם המטרה היא לחסוך מקום ומדובר בשני ילדים מתחת לגיל 4 השוכנים באותו החדר, מומלץ לרכוש מיטת פוטון.

תגובה 1: