יום שני, 4 במאי 2015

בואו ליקבים וקחו את הגליל הביתה

 
לקראת פסטיבל בשביל היין ה-6 אשר יחל עוד כשבוע ברחבי הגליל ויתקיים בין התאריכים 12.5.15 - 12.6.15.
התקיימו במהלך השבוע שחלף שני סיורי עיתונאים מקבילים באחד מהם לקחתי חלק.
הסיורים הסתיימו במפגש מרתק עם בעלי היקבים והייננים שיקחו חלק בפסטיבל לטעימות יין מגוונות הגולן והעמקים .
בהמשך הכתבה פירוט לחלק מהאירועים שיקחו חלק במהלך הפסטיבל באתרים השונים ברחבי הגליל והעמקים.
הסיור חווה מפגשים מרתקים ביקבים ובאתרים השונים.
התארחנו לארוחת בוקר מצוינת כולל טעימות יין וסיור מרתק במרכז המבקרים שביקב כישור ליווה אותנו יאיר מנהל השיווק של היקב.
יקב כישור שוכן בכישורית, אל רכס הרי הגליל המערבי שבגוש תפן, משקיף אל הים ונושם אוויר פסגות.
כישורית הוקמה בשנת 1994 על ידי קבוצת הורים ואנשי מקצוע במטרה לבנות קהילה תומכת. בכישורית חיים כיום כ 150 חברים בוגרים ולומדים 56 תלמידי תיכון בבית ספר יום - בית הספר הדמוקרטי "זיו כישורית" לבגירים בעלי צרכים מיוחדים.
כישורית הינה בית לחיים לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי. קהילה תומכת במסגרתה הם יכולים לחיות חיים מלאים ועצמאיים, להתבגר ולהזדקן בכבוד. כישורית הינה בית לכל החיים, בית חם בו החברים עוברים את כל מעגל חייהם.
מסגרת החיים בכישורית מספקת לחברים אפשרויות תעסוקה, פעילות פנאי ענפה וחוגים, מגורים אישיים, פיקוח וטיפול רפואי, שירותי סיעוד, ולבעלי המסוגלות, הזדמנות להשתלבות בקהילה הרחבה ,בכישורית מחלבה ליצור גבינות איכותיות ויוגורטים הכל מחלב עיזים הגדלות המקום , מאפיה המתמחה בקמח מלא לחמים ממחמצת וקוסמין.
בשלהי קיץ 2007 נטעו הגפנים הראשונות, עם השנים נטעו גפנים נוספות והורחבו שטחי גידול הגפנים, כך שהיום משתרע הכרם פני שטח של 80 דונם.
הכרם ממוקם בגובה 500 מ' מעל פני הים, כאשר האקלים הייחודי המאופיין בהפרשי טמפרטורות גבוהים בין היום ללילה, בשילוב הקרקע הסלעית באזור (טרה רוסה עם מרבצי סלעי גיר) מהווים סביבה אידיאלית להבשלה ארוכה ואיטית של הפרי ומעניקים ליין של כישור את צבעו, ריחו וטעמו המיוחד.
הכרם מטופל בשיטת חקלאות מתונה וגמישה, שאיננה מתבצעת על פי כללים אחידים מוכתבים מראש או חוקים נוקשים הנתונים תחת גופי בקרה ופיקוח, כך שאיכות וטיב הענבים והיין מושגים תוך שמירה על בריאות הקרקע והסביבה.
בכרם מגדלים מגוון זני ענבים: אדומים: קברנה סוביניון, קברנה פראנק, פטיט ורדו, מרלו, סירה, גרנאש ומורבד. לבנים: סוביניון בלאן, ויונייה, ריזלינג לבן.
בקיץ 2010 בצרו לראשונה את הענבים וחנכו את היקב.
בשנה הראשונה יוצרו 9,000 בקבוקי יין, ומאז קו הייצור בכישור הולך וגדל. מבציר 2013, מייצרים 34,000 בקבוקי יין, הצפי כי כשהגפנים תגענה לבגרות, היייצור יגיע לכ- 55,000 בקבוקי יין בשנה.
כיום היקב משווק 2 סדרות יין: סדרת כרם כישור: כישור לבן יבש, כישור רוזה, כישור סירה וכישור אדום, וסדרת savant: אדום, ויונייה, ריזלינג.
יין כישור נמכר ביותר מ-70 חנויות יין ומסעדות יוקרה בישראל, ביניהן: מסעדת טוטו, מול ים, מנטה ריי, הרברט סמואל, שגב אקספרס.
בשנת 2014 נפתח מרכז המבקרים החדש שלנו. מרכז המבקרים נמצא בלב ליבה של כישורית, ומשקיף על כרם הענבים והחורש הגלילי הטבעי הסובב אותנו. במסגרת הביקור תוכלו לסייר ביקב בין חביות עץ האלון, ללמוד אודות תהליך הפקת היין, לצפות בסרט אודות כישורית, וכמובן לטעום מסוגיו השונים של יין כישור.
היקב מצויד בציוד ובטכנולוגיות החדישים ביותר. תהליך הפקת היין מפוקח על ידי מומחה ויועץ יין מוסמך. יין כישור כשר.
איש קשר: יאיר אונא
טלפונים : 04-9085198 , 052-8701279
yair@kishorit.or.il
משם המשכנו לכפר הנוצרי מעיליא, ליווה אותנו בסיור בכפר מורה הדרך המוסמך אחיאס אבו עוקסה שהסביר על תולדות הכפא והכנסיה היפה שבמרכז הכפר, סמוך למצודה, כנסיה שנבנתה בסוף המאה ה-18. סגנון בנייתה מתאים דווקא לזרם האורתודוקסי, "כנסיית מריה הקדושה"
התאריך המופיע על דלת הכנסייה הוא 1845, אולם קיים מסמך המצביע על קיומה של כנסייה גם בתקופתו של דהר אל-עומאר (המאה ה-18). למרות שקהל המתפללים והכומר שייכים לזרם הקתולי. ליד הכנסיה רחבה גדולה שצופה אל נוף גלילי יפה. בני המקום מתכנסים כאן לתפילות ועצרות מיוחדות. לקראת החג נוהגים לעטוף בקישוטים את הכנסיה ולהכין תפאורה של מקום הולדתו של ישו. בובות שניצבות על משטח קש מציינות את מרים, ישו התינוק, העריסה והמערה.
בסיור ברחובות הצרים תוכלו גם לבקר בארבעה בתי בד, שניים עתיקים שאינם פועלים ושני האחרים עדיין פועלים. באחד מהם סובב חמור שמפעיל את אבן הריחיים.
מעיליא הוא כפר יווני קתולי, אחד משני כפרים בארץ שתושביהם קתולים. ממרום גובהו, כ-600 מ' מעל פני הים, נשקף נוף יפה. הכפר מעיליא מונה כ-2,000 נפש, צאצאיהם של נוצרים שהגיעו מסוריה ומלבנון בסוף המאה ה-18. במרכזו של הכפר מבצר צלבני מרשים שנח על גבעה שולטת, 'שאטו דה רואה' (מבצר המלך). המבצר, שנבנה במאה ה-12 ושייך למסדר הטבטוני, שימש כמרכז לניהול הכפרים (המבצרים במונפורט ויחיעם שייכים לאותו מסדר). כיום נותרו ממנו בשלמותם שני המגדלים הצפוניים (מתוך ארבעה). אפשר להבחין בחרכי הירי בקירות. במשך השנים נבנו צמוד לקירות החסונים של המבצר חלק מבתי הכפר.
בין היישובים הערביים, רמת ההכנסה לנפש במעיליא היא הגבוהה ביותר. 30 אחוז מהאוכלוסיה הבוגרת הם אקדמאים ובעלי מקצועות חופשיים. בתי הכפר פזורים על שתי גבעות, במרכזו רחובות צרים וציוריים, לצידם בתים מוקפים בבוסתנים, ותושביו מסבירי פנים.
ביקרנו בכנסיה ושמענו כל שירה של נשים נוצריות שבאו מנצרת.
העִזבה של אליאס מדריך הטיולים שליווה אותנו
אלוהים סידר לאליאס אבו-עוקסה את המקום האולטימטיבי. בראש צוק הנשרים, הרחק מכל סממני ציוויליזציה, פזורות כמה פינות ישיבה מוצלות המשקיפות אל נוף פראי עוצר נשימה. זוהי העזבה של אליאס (עזבה הוא בית הנמצא בבוסתן ומשמש את בעליו לעת ימי העבודה בשדה).
ניתן להזמיו אירוח במקום, כולל הדרכה ופינוקים של שטח. איך מגיעים? בכל פינה בכפר מעיליא יש שילוט המכוון לחווה של אליאס. חובה לתאם מראש 052-2829963.
המשכנו במעיליא לביקור במפעל לייצור ערק לבנוני - ערק מצדה, לצד צלילי בוזוקי ,לפני שנכנסנו הרחנו ריח חזק של ערק גם בחצר. בפתח המבנה שמשמש כמזקקה שבו מזקקים ערק משובח וכשר למהדרין בשיטה לבנונית ומסורתית. את טעם הלבנון הביא איש צד"ל בעל מומחיות מדורי דורות פגשנו את היזם ג'ריס וודיע חדיד, הוא סיפר לנו שלפני כשנתיים וחצי הכיר את שוקרי חייק, יליד ג'זין שבלבנון וחייל לשעבר בצד"ל. שוקרי התמחה בזיקוק הערק במולדתו. ג'ריס יחד עם אחיו החליטו שבעזרתו של שוקרי (כיום, מנהל המפעל) יפתחו מזקקת בוטיק מסורתית בכפר מעיליא.
תחילה נבחרו כרמים באזור זכרון יעקב שגדלים בהם ענבי "דבוקי", זן מקומי שתכונותיו מזכירות את הזנים הלבנים המשמשים לייצור הערק הלבנוני. ואז מצאו סוג של אניס לתיבול מסוריה שמיובא דרך ירדן. הענבים המשובחים עוברים תהליך של ערבוב ידני, אחסון ל-21 יום, התססה ושלושה זיקוקים בדודי הזיקוק "קרקה" העשויים מנחושת. בזיקוק הראשון מתקבל הכוהל, ובזיקוקים הבאים מוסיפים את זרעי האניס שמקנים לו את טעמו הייחודי.
במזקקה דודי נחושת על פי מיטב המסורת הלבנונית ומעבדה שבה מתרחש גם תהליך הבקבוק. תהליך זיקוק הערק הכשר למהדרין מתבצע תחת עינם הפקוחה והצופייה תמיד של משגיחי כשרות יהודים.
טעמנו מהערק בעל הטעם המשובח.
קבוצות תיירים רבות מגיעות ומתרשמות מהערק האיכותי. גם הצעירים גילו את הערק וכשמגלים את הערק האיכותי, בהחלט אפשר להתאהב בו.
http://www.arakmasada.com/ טל לתיאום ביקור : 04-9977934
המשכנו למושב אמירים, היישוב הצמחוני שהפך למוקד תיירות ותרבות, סיירנו בגן הפסלים לצלילי הפנטם, ליוותה אותנו בסיור רויטל בהמשךבחנות יוצרות המיוחדת עם מגוון מתנות מלאכת יד ואמנות וסדנאות יצירה טבע ורוח כאן ארחו אותנו בפירות יבשים ולימונדה מצוינת ובהמשך תצפית במצפה כנרת המדהים.לפרטים נוספים אודות אפשרויות אירוח ואטרקציות באמירים :
רויטל זרחי שגם לה יש אירוח כפרי וטיולי ג'יפים "ארץ הגליל" 050-5821621/ 04-6980434
הצפנו לפארק תעשיות דלתון במרום הגליל, טעמנו את מגוון יינות יקב דלתון ושמענו מפי ללו על תכניות מרחיקות לכת של חבל כרמים.
יקב דלתון ממוקם באזור הררי שופע ירק, כארבעה קילומטרים מהגבול עם לבנון.
היקב הוקם בשנת 1995- כשותפות בין ארמונד ממן, חקלאי ממושב כרם בן זימרה לבין מתי הרוני, איש עסקים מבריטניה. ארמונד, חקלאי מנוסה ובעל מוניטין, החליט לייצר יין מהענבים שגדלו בחוותו והציע למתי להצטרף, כדי לחזק את הבסיס הפיננסי של היקב.
ענבי היין הראשונים נבצרו באוגוסט אותה שנה. היקב נבנה בחצר בית הוריו של ארמנד ומשם בשנת 1999 הועבר למיקומו החדש בפארק תעשייה דלתון.
כרמי דלתון גדלים בגובה של בין 650-900 מטרים מעל פני הים. המאפיין את אזור מרום הגליל, אולי יותר מכל אזור אחר בארץ, הוא מגוון עצום של סוגי קרקעות ומבנה הקרקע. החל מקרקע בזלתית, כבדה מאוד ועד לקרקע שופעת גיר כמו גם קרקע טרה רוסה עשירה בברזל. כמו כן קיימים באזור מדרונות רבים, חלקם תלולים אשר מספקים מגוון של מפנים וחשיפה שונה לשמש בכל חלקה.
כך נוצר לנו באזור יחסית קטן מבחינה גאוגרפית מגוון עצום של אזורי גידול. חלקם ידועים ומפורסמים כמו כרם בן זמרה וחלקם מצטיינים לא פחות כמו מירון, ספסופה ועלמה.
יקב דלתון כולל מרכז מבקרים בו התארחנו וטעמנו מהיינות המשובחים היקב מציע סיורים הכוללים טעימות יין (חינם לחברי מועדון היקב) וארוחה חלבית קלה (בתוספת תשלום קטנה) וכן חנות יפה ויחודית המוכרת את מוצרי היקב ומוצרים נוספים מן הגליל.
באזור מגוון רחב של זנים. בלבנים מצטיין האזור בסוג סוביניון בלאן. חלק מהכרמים ותיקים ביותר ונטעו בתחילת שנות ה- 80. חלקות אלה ממשיכות לספק את התוצרת המשובחת שלהן שנה אחר שנה בנאמנות.
הזנים האדומים מתבלט כמובן הזן קברנה סוביניון, היהלום שבכתר. המאפיין את אותו הוא היכולת לתת תוצאות מעולות במגוון של חלקות, בגבהים שונים מעל פני הים ובשיטות טיפול שונות. חלק מהחלקות גם הן ותיקות ביותר. בשנים האחרונות מתגלה כוכב נוסף בשמי האזור והוא הזן שיראז. המאפיין את הזן הוא היכולת לגדול היטב גם באקלים יחסית קריר כמו כרם בן זמרה וגם באקלים מעט חמים יותר כמו ספסופה. אופי היינות יהיה שונה לחלוטין מה שמאפשר לנו יצירת יינות מורכבים.
לא נקפח כמובן את מקומו של הזן האציל - מרלו. בניגוד לרעהו הקברנה סוביניון המרלו מפונק יותר ודורש הקפדה יתרה בגידול. החלקה המצטיינת שלנו נטועה במירון וממנה אף הופק יין סינגל ויניארד מבציר 2005.
זנים נוספים הנטועים באזור הם ברברה, זינפנדל ובנוסף גם קברנה פראנק. הנטיעות החדשות של היקב מתפרסות גם לאזורי גידול אחרים: רמת הגולן והגליל המערבי.
מגוון הזנים הולך אף הוא וגדל עם גרנאש, מורבדר, ויונייה, סמיון ועוד.
לתיאום סיורים
04-6987683- שלוחה 2
04-9527107- ישיר מרכז המבקרים
לקראת ערב, התארחנו כיד המלך במלון נוף גנוסר על שפת הכנרת, שם התרכזו נציגי היקבים שישתתפו בפסטיבל בשביל היין, למפגש אינטימי ולאירוח מפנק של צוות מלון נוף גנוסר המיומן והמקצועי.
מפגש חסר תקדים בין תיירות היין הגלילית, אירוח מקצועי ואנשי תקשורת.
היום כולו והמפגש סוכם כהצלחה גדולה. הסיורים התקיימו בחסות המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התיירות. תודה לכל המשתתפים שלקחו חלק בארגון ובהפקה. הייתה זו רק דוגמית למה שמצפה לנו בחודש פסטיבל בשביל היין. היכונו.
המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות, הרשות לפיתוח הגליל, הרשות לפיתוח כלכלי של המיעוטים במשרד ראש הממשלה, עמותות התיירות האזוריות, מועצת גפן היין, הרשויות המקומיות, היקבים ותיירני הגליל, הגולן והעמקים חברו יחדיו למיסוד פסטיבל שנתי המאגד את תיירות היין המתפתחת והמשגשגת בצפון. פסטיבל בשביל היין, יתקיים בין התאריכים 12.5.15 - 12.6.15.
לאתר הפסטיבל: http://wine.galil.gov.il/
אירועים במהלך הפסטיבל
גאז' ויין ביקב כישור
יקב כישור בגליל, יקיים במהלך פסטיבל בשביל היין ה-6, ולרגל חגיגות שנה להקמת מרכז המבקרים הייחודי שלו, ערב על טהרת מוסיקת הג'אז והיין
יקב כישור, אחד מענפי הייצור בכפר כישורית, גאה לקיים ערב שכולו ג'אז ויין לרגל פסטיבל בשביל היין ה-6 בהובלת המשרד לפיתוח הנגב והגליל. עם הכניסה למתחם היקב יקבלו המבקרים כוס לטעימת היינות שתלווה אותם לאורך כל הערב ותישאר למזכרת. הרכב הג'אז הצפוני Modern Jazz Ensemble ילווה את הערב לאורכו. המבקרים יוכלו לצפות בסרט קצר על היקב והכפר כולו, ומשם יעברו אל רחבת היקב בה יסיירו בין דוכני הטעימות השונים, יטעמו מיינות היקב ויוכלו לרכוש מאפים וגבינות תוצרת הכפר. בהמשך הערב תתקיים הופעה מרכזית של הרכב הג'אז אשר מאופיינת בהמון אווירה וצבע, ביצוע מיטב הקלאסיקות, קטעי אווירה קצביים ורומנטיים, אשר ישרו אווירה ומצב רוח מעולה . חברי ההרכב:
דרור בר ישראל - סקסופון, פבל ארונובסקי - חצוצרה, יאיר לוינסון - קונטרבס,
שרון אלמקיאס - תופים, יבגני שבלזון - גיטרה.
מתי: 4.6.15, בין השעות 18:00-21:00
מחיר כניסה: 50 ₪.
לפרטים ולהזמנות: 04-9085198, yair@kishorit.org.il
באירוע ניתן יהיה לרכוש מיינות היקב. מומלץ להצטייד בלבוש חם.
סופי שבוע של טבע ומוזיקה באמירים
אמירים, היישוב שקנה את פרסומו כפינת הטבעונים בגליל, הפך עם השנים לפנינת נופש מהיפות בגליל העליון * בירק ובנוף עוצר נשימה, נשמרת עד היום אווירתו הייחודית של המקום לצד מסורת אירוח מפוארת ההולכת ומתפתחת עם השנים. לצד בתי האוכל האופייניים למקום, שוכנים מקומות בילוי ואך טבעי הוא שהיישוב אמירים משתלב היטב בפעילות פסטיבל בשביל היין זו השנה השישית. לכבוד פסטיבל בשביל היין ה-6 שמתקיים בהובלת המשרד לפיתוח הנגב והגליל הוכנה באמירים תכנית עשירה ומגוונת שתמלא את סופי השבוע למבקרי הפסטיבל בטבע מוזיקה ויין בוטיק.
מוזיקה לאור השקיעה במצפה כנרת
15/5/2015 יום שישי, בשעה 17:30
שירי יין ונעימות שיכורים מאירלנד- עשהאל שריר בחליל צד ואורן עזר בקלידים .
הישיבה על הדשא. הכניסה חופשית. כדאי להצטייד בלבוש חם.
שיכורים מהחורש
16/5/2015 יום שבת, בשעה 10:30
סיור בשביל היער של אמירים - יער קרן קיימת, מלווה בהדרכה והסברים של דובי קרדו ובסיומו מפגש עם רות סולאנג' וצלילי הפנטאם. לאחר מכן מוזמנים לנסוע לביקור אצל זהבה ביקב דרור. נפגשים ברחבת בית העם. כדאי לבוא בלבוש ארוך ונעלי הליכה, ההשתתפות חופשית.
מוזיקה לאור השקיעה במצפה כנרת
29/5/2015 יום שישי, בשעה 17:30
שירי יין ונעימות שיכורים מאירלנד- עשהאל שריר בחליל צד ואורן עזר בקלידים .
הישיבה על הדשא . הכניסה חופשית. כדאי להצטייד בלבוש חם.
שיכורים מהחורש
30/5/2015 יום שבת, בשעה 10:30
סיור בשביל היער של אמירים- יער קרן קיימת מלווה בהדרכה והסברים של דובי קרדו ובסיומו מפגש עם רות סולאנג' וצלילי הפנטאם. . לאחר מכן מוזמנים לנסוע לביקור ביקב המשפחתי -יקב מילס. נפגשים ברחבת בית העם. כדאי לבוא בלבוש ארוך ונעלי הליכה, ההשתתפות חופשית.
מוזיקה לאור השקיעה במצפה כנרת
5/6/2015 יום שישי, בשעה 17:30
שירי יין ונעימות שיכורים מאירלנד- עשהאל שריר בחליל צד ודודו קורן בגיטרה .
הישיבה על הדשא . הכניסה חופשית. כדאי להצטייד בלבוש חם.
שיכורים מהחורש
6/6/2015 יום שבת, בשעה 10:30
סיור בשביל היער של אמירים- יער קרן קיימת מלווה בהדרכה והסברים של דובי קרדו ובסיומו מפגש עם רות סולאנג' וצלילי הפנטאם. לאחר מכן מוזמנים לנסוע לביקור ביקב המשפחתי -יקב מילס. נפגשים ברחבת בית העם. כדאי לבוא בלבוש ארוך ונעלי הליכה, ההשתתפות חופשית.
לפרטים ומידע אודות אפשרויות האירוח והבילוים באמירים- צימרים מסעדות, גלריה חנות יוצרים מטפלים טיולי ג'יפים ועוד : www.amirim-home.co.il
בשביל היין עוצרים ביקב נטופה
במסגרת פסטיבל "בשביל היין" ה-6, בהובלת המשרד לפיתוח הנגב והגליל, יקיים השנה יקב נטופה ימי שישי של טעימות יין מיוחדות ללא תשלום
יקב נטופה שמח לארח את באי הפסטיבל בחדר היין המיוחד שבמצפה נטופה ומציע טעימות של מבחר יינות היקב. בימי שישי יוכלו המבקרים להגיע למצפה נטופה, ולטעום, בחדר היין המקצועי והמהודר, את היינות שהקנו ליקב את מקומו המיוחד בנוף היין הישראלי. יקב נטופה מציע יינות איכות אלגנטיים, בסגנון העולם הישן, המתאפיינים בגוף מעודן, בעלי ניחוחות וטעמים מורכבים. הכרמים של יקב נטופה נטועים באדמות עין דור שבגליל התחתון ובהם מגוון זנים, כגון, סירה, מורבדרה, גרנאש, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסן. זנים ים תיכוניים אלו מתאימים מאוד לטרואר הייחודי של הכרמים למרגלות הר התבור אשר מהווה סביבה אידיאלית להתפתחותם ותורם למיצוי מרבי של איכויות ותכונות הפרי. על מלאכת המחשבת והיצירה אמון היינן פייר מיודובניק שבאמתחתו שנים רבות של יצירת יין בצרפת, ספרד ופורטוגל. פייר וצוותו חיים ונושמים את הכרמים ואת ארץ ישראל מזה שנים רבות והם אלו שמחברים בידיהם את הניסיון רב השנים מסביב לעולם ואת התשוקה ליצירת יין ישראלי איכותי תוך שילוב עבודת כפיים בארץ ישראל.
מתי: ימי שישי, 15.05.15, 22.05.15, 05.06.15, בין השעות 09:00-15:00
הפעילות היא ללא תשלום, אין צורך בתיאום מראש.
לפרטים נוספים: 04-6786454.
חגיגת 4 היקבים - במושב רמות נפתלי
יום שישי ה-22.05.15, בין השעות 11:00-17:00.
המסורת ברמות נפתלי נשמרת וכמו יין טוב, משתבחת משנה לשנה * חגיגת 4 היקבים, אחד מאירועי הדגל של פסטיבל "בשביל היין" אותו מוביל המשרד לפיתוח הנגב והגליל תתקיים, זו השנה הרביעית *
יקב עמרם, יקב 3 גפנים, יקב רמות נפתלי ויקב נעמן, מייצרים בשיתוף פעולה מלא אירוע מתגלגל וסוחף במסגרתו יוצגו יינות חדשים וישנים, לצד מופעי מוסיקה, גורמה גלילי והזדמנות נדירה למפגש מרתק עם יינות הגליל המשובחים
כמו בכל שנה, ייהנו המבקרים הרבים שיגיעו למושב רמות נפתלי בגליל העליון, מחגיגה של ארבעת יקבי הבוטיק. בכל יקב יתקיים אירוע בסגנון משלו, הן בהיבט הקולינרי והן במוסיקלי: בלוז, רוק אנד רול, מוזיקת עולם ומוזיקה לטינית יקפיצו את הקהל.
סמיכות היקבים לחצר בעליהן מספקת הזדמנות נדירה להכיר ולהיחשף לחוויה ייחודית ומשכרת. ביחד יוצרים ארבעת האירועים חגיגה ייחודית בלתי נשכחת. המבקרים יסיירו במושב בין ארבעת היקבים שנמצאים במרחק הליכה אחד מהשני, או ייהנו משירות הסעה (שאטל) מיוחד שינוע בין היקבים במהלך האירוע כולו.
ארבעת היקבים, מגדלים את ענבי האיכות ב"טרואר" המופלא של עמק קדש והרי נפתלי אשר זכה לייחוס עוד מימי התנ"ך. שיתוף הפעולה הייחודי שנרקם ברמות נפתלי בין בעלי היקבים ביישוב מהווה סמן מוביל למיתוג עמק קדש ורמות נפתלי כמרכז היין של הגליל העליון.
הכניסה חופשית לכל היקבים. כוס יין לטעימה חופשית מכל היקבים בעלות סמלית: 40 ₪ לכוס, 60 ₪ לזוג כוסות.
שבועות: חגיגת יין עם קובי אוז במושב דישון
מושב דישון בגליל העליון יפתח את חגיגות הביכורים במסגרת פסטיבל "בשביל היין ה-6" בהובלת המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בערב ייחודי שיכלול מסע מוסיקלי עם קובי אוז וחבורתו לצד יינות משובחים וגבינות מתוצרת מקומית
מושב דישון בגליל, יציג בערב חג השבועות את ביכוריו, מיטב היינות של כורמי ויינני דישון לצד גבינות משובחות ממחלבת "הירש" המקומית. על כוס יין ובאווירת החג נצא עם קובי אוז ונשחזר את מסעו המופלא מתחילת דרכו בשדרות, דרך להקת טיפקס ועד למפגש עם שירתו של סבא ניסים ז"ל. בדרכו המיוחדת ובהומור המייחד אותו, לוקח אותנו אוז לערב מרתק בסיפור ובשירה מעורר מחשבה יהודי-ישראלי - חברתי.
מתי: יום חמישי ה-21.05.15, בין השעות 21:00-23:00.
מחיר כניסה: 70 ₪ כולל כוס יין וטעימה ראשונה מאחד מארבעת היקבים המשתתפים.
הזמנת כרטיסים : 04-6818000 , או במוקד המועצה - 6818 * ובאתר המועצה www.mvhr.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה