יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

סדנת בלוגריות של מועצת החלב היה טעים.....



שבוע שעבר הוזמנתי לסדנת בישול לבלוגריות מטעם מועצת החלב מאוד שמחתי כי אני אישית מכורה לחלב
העדפה שלי היא תמיד חלב על פני בשר ,החג האהוב עלי הוא שבועות, הארוחת בוקר שמלווה אותי שנים זה קורנפלקס עם חלב בקיצור הבנתם עם מי יש לכם עסק אני לא אוביקטיבית בנושא החלב :)
הבת שלי הקטנה בת שנה ו4 כבר מאוד אוהבת מוצרי חלב :קורנפלקס עם חלב, יוגורט לבן הכי הכי טעים לה, אוכלת גבינה בכפית, והאהוב עליה ביותר היא פרוסת גבינה צהובה מגולגלת מטילת איתה בכל הבית וכל פעם לוקחת ביס 
מה שמעולה במוצרי חלב זה שלא חייבים לאכול אותם כפי שהם כדי להנות מהערכים התזונתיים שלהם אפשר למשל להכין שייק פירות עם חלב, בננה תותים שקדים אגוזים יש ילדים שממש אוהבים גם מתוק וגם בריא.
הסדנה התקימה במתחם 4 שף בארנה הרצליה הגענו כל הבלוגריות לשמוע הרצאה של תזונאית על יתרונות החלב ולבשל איתו ארוחה כיפית שגם ילדים אוהבים.


מה טוב בחלב?
מוצרי החלב עשירים בסידן. במנה אחת, למשל בכוס חלב, גביע יוגורט, פרוסת גבינה צהובה או חצי גביע גבינה לבנה יש כ-200 מ"ג סידן, שמהווים כחמישית מכמות הסידן המומלצת ביום לאדם מבוגר (או שישית מההמלצה למתבגרים ולנשים לאחר הפסקת המחזור).
לשם השוואה, כדי להגיע לסך הסידן הזה יש לאכול לפחות 200 גרם טחינה מוכנה, שערכה הקלורי עולה פי שלושה הערך בכוס חלב 3% שומן. כמו כן, מוצרי חלב הם מקור חשוב לוויטמין D, שלו חשיבות מכרעת בספיגת הסידן ובשקיעתו בעצמות. מוצרי החלב עשירים גם במגנזיום, מינרל החשוב לשמירה על בריאות השרירים והעצבים.
ויטמינים מקבוצה B החשובים לתפקוד כללי של הגוף נמצאים גם הם במוצרי חלב בכמות נאותה, וכן ויטמין A החשוב לבריאות העיניים ורקמות הגוף.
למה הסידן חשוב?
תקופת הילדות מהווה "חלון הזדמנויות" חד פעמי ובלתי חוזר לבנות עצמות בריאות יותר וחזקות יותר. גיל הגדילה הוא הבסיס בו נבנות העצמות שישמשו את הגוף לאורך כל החיים.
דבר חשוב שלמדתי בהרצאה של התזונאית הוא שחלון ההזדמנויות לצבירת סידן היא עד גיל 25 -30 בלבד !!!! לאחר מכן זה רק שימור ותחזוק הסידן הקיים בגוף

אתר מועצת החלב עם המון מתכונים שילדים אוהבים
מתכון אחד שאהבתי במיוחד ואני בטוחה שגם הילדים שלכם יחבבו: 
פשטידת פסטה וגבינות
חומרים:
3/4 חבילת פסטה מקמח מלא
חצי גביע קוטג'
גביע יוגורט
2 ביצים
1 מצקת גדולה ומלאה של עגבניות מרוסקות
מלח
פלפל
אגוז מוסקט )לא חובה(
איך מכינים:
מחממים תנור לחום בינוני ) 175-180 מעלות(.
מבשלים את הפסטה.
כשהפסטה מוכנה לאכילה מקררים מעט.
בקערה טורפים את הקוטג' עם היוגורט, הביצים, רוטב העגבניות והתבלינים.
מוסיפים את הפסטה.
מערבבים היטב ויוצקים לתבנית.
אפשר לפזר מעל מעט גבינה צהובה מגוררת
מכניסים לתנור ואופים 40 דקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה